Workshop Online-Lernen

Die Online-Welt …

… und ich / wir

Modell von Sharpe & Beetham, 2010: Learners in a digital age have

  • I have … I have access to technology
  • I can … I know how to use the technology for learning
  • I do … I develop a practice in being an online learner
  • I am … I value their practice of being an online learner and develop it

Gilly Salmon‘s 5 Stufenmodell für Online-Lerngruppen – Gilly Salmon ist Keynote Speaker und gibt einen Workshop am 17. E-Learning Tag der FH JOANNEUM

  • Zugang und Motivation
  • Online-Sozialisation
  • Informationsaustausch
  • Gemeinsame Wissenkonstruktion
  • Weiterentwicklung

Die Welt des …

… Online-Lernens und Online-Lehrens/Trainierens

  • Vorgefertigte Lernkonserven – oft click&learn
  • Designte Lernräume in Lernplattformen (etwa Moodle)
  • Selbstlernmaterialien im Web – open educational resources (OER), Videos
  • MOOCs – massive open online courses

Zu den Folien

Wir bauen …

… einen MOOC

Siehe atletycmooccamp

Link zum Template um einen einfachen MOOC zu bauen – etwa https://inegmooc.wordpress.com/

 

Sharpe, R., & Beetham, H. (2010). Understanding students’ uses of technology for learning: towards creative appropriation. Rethinking learning for the digital age: how learners shape their experiences, 85-99.